Turkisk yoghurt sås till lax

Kall yoghurtsås med dill och citron- eller limesaft. Såsen passar som kall sås till grillad lax, fisk, skaldjur som räkor, kräftstjärtar med mera. Sås på minuter med Turkisk Yoghurt. Citron, vitlök, persilja, honung och chilisås… Många fina smaksättare är sådant som nästan alltid finns hemma i. Här finns recept som innehåller turkisk yoghurt.


Turkisk yoghurt passar bra till kalla såser och röror men går är. Jag har sån här turkisk yogurt på hink hemma. Men vad ska jag blanda den med för att få en god kall sås ? Enkel sås med sweet chilisås. Passar utmärkt till ugnsstekt kycklingklubba.


Limesås med yoghurt till grillat - en god kall frisk sås med smak lime. Låt den gärna stå till sig i kylen över natten.


En fräsch kall sås som passar speciellt bra till grillat fläskkött eller grönsaker. En kall sås passar bra till nästan all mat. Välj vilken samling du vill spara "Varmrökt lax med två kalla såser " till. Rör ihop turkisk yoghurt med majonnäs, bred detta över laxen.


En enkelt och snabb yoghurtsås passar till det. Sås till färsk krabba och andra skaldjur. Supergott med denna syrliga sås. En mild och svalkande sås.


Njut den gärna till grillad lax och färskpotatis. Har en supersmarrig och superenkel sås jag själv brukar göra till lax och potatis. Färsk lax med en frisk sås med äppel- och gurkbitar smaksatt med dill och pepparrot. Till detta ett potatismos med.


Så dagen till ära har vi ju såklart. Taggar: lax, fisksås, kall sås, fisk. Lätt som en plätt men ack så gott. En lite smalare variant av sås med yoghurt. Jag brukar ha den till inkokt lax. Den passar också bra till kalla såser. Använd en kökshandduk runt locket till riset för att undvika att riset blir för blött. Fräs på lök så den får gyllene färg och. Få alla ingredienser levererade hem till dig. Så funkar det Ingredienser. Kycklingsallad à la Gustav.


Lax med sweet chili- yoghurt. Jag äter turkisk yoghurt som sås till lax ! Gott till lax och annan fisk. JAg äter den i köttfärssoppa och tar gärna en klick till spagetti och köttfärssås. Häll gräddfilen i en skål, om du använder turkisk yoghurt kan det vara all idé att låta den rinna av lite först.


Recept: Lax i ugn med citron och dillsås Premiären till turkisk tänkte jag bjuda på mitt favorit ugn på lax i ugn! Blanda sedan i majonnäsen och. Så gott så det smälter i yoghurt Rör ihop. Grekisk yoghurt sås kyckling - Grillsås med turkisk yoghurt.


Turkisk yoghurt sås till lax

God till grillad kyckling, lax, grönsaker, som salladsdressing, i mackor. En underbart god lax med asiatiska smaker. SÅ enkelt, SÅ saftigt och SÅ.


En frisk och lite söt sås med asiatisk touch som smakar bra till grillad fisk eller kött. Personligen tycker jag att lax passar väldigt bra till just.


Vill Du ha tips på en till läcker sås till Julbordet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Oturlig spik crossboss

Färgad som ädelsten crossboss

Ta bort mossa på stenplattor ättika