Hur låter djuren på svenska

Det här klippet lär barn och bebisar namn och ljudet av olika djur. Djurens pekbok om vad dom heter och hur dom låter. Titta på de söta djuren, tryck på ljudknapparna och hör hur djuren låter.


Här nedan följer en lista hur djuren låter. Och älgkor Jag försöker hitta något ställe på nätet där man kan lyssna på ljudfiler på vilka olika läten våra svenska djur.


Hur låter en tornuggla på.

Info för hur låter djuren. Få resultat från sökmotorer i en! Detta ledde oss in på diskussioner om hur tuppen låter på. Där den engelska kossan råmar moo säger den svenska mu.


I skrift har djuret fått anpassa sitt läte. Sök bland foton, listor och bilder från din skoltid! Här är några engelska namn på några av de vanligaste djuren.


Klicka bara på ett ord för att höra hur det låter.

Hos Adlibris hittar du miljontals böcker och produkter inom Så låter djuren Vi. På den här bloggen kommer jag att dela med mig av hur vi arbetar med IKT hos oss på Alterdalens förskola. Gör QR-koder med ljudklipp så att man kan lyssna på hur djuren låter. Så här gör du: Gå till en sajt, t ex Soundbible.


Hon pratar inte något av språken på riktigt. Jag när jag larvar mig och visar hur vissa språk låter i mina öron. NUVARANDE Så här låter svenska.


Har du någonsin undrat hur en val eller delfin låter ? Läs pressmeddelandet på svenska och. Läs om djurens levnadsmiljöer, hur de. Klicka på rätt bokstav när du hör ljudet för den läsas upp.


Detta pedagogiska spel om fonetik spelas online och. Nästan alla grisar i Sverige lever hela sina liv inomhus på betonggolv och får aldrig komma ut. Här kan du läsa om de olika djuren som lever på eller i marken.


På sidan hittar du även svaret på hur många löv en. De svenska jordkryparna har 37. Engelska matte och svenska.

Hur många djur finns det på jorden? Jag vet hur många arter det finns, men jag skulle behöva veta hur många djur det finns.


Vi är känner till många djurs läten men sällan kan vi återge hur räven låter. Här hittar du exempelvis appar där man kan lära sig om olika sorters djur, hur de låter och vad. Att titta på djur är ett folkkärt sommarnöje – svenska djurparker har över åtta miljoner ­besökare per år.


Det surrar, hoar och brölar i naturen. Förskolebarn lyssnar på hur fem vanliga svenska djur låter och associerar kring djurens ljud. Men vem är det som låter ? Här lär du dig vad de vanligaste vilda djuren heter på engelska. I det här programmet lär vi oss om djuren som lever här i Europa.


Vi tittar närmare på många olika sorters djur och lär oss om deras egenskaper och hur de.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Oturlig spik crossboss

Färgad som ädelsten crossboss

Ta bort mossa på stenplattor ättika