Kall sås fetaost soltorkade tomater

Fetaoströra smaksatt med soltorkade tomater är ett utmärkt. Underbar sås med fetaost och soltorkade tomater Den här såsen var sensationellt god. Strimla tomaterna och hacka basilikan. Blanda med philadelphiaosten.


En god kall sås som passar till det mesta.

Min matlagningsprincip: - hög fetthalt - inga lightprodukter - inget margarin - låg andel kolhydrater i rätten. Du kan ta rökt paprikapulver, vanligt eller valfri sort.


Recept på min godaste kalla sås med soltorkade tomater. En av mina absoluta favoritsåser till grillat eftersom den är så god och så enkel. Den är lika god varm som kall och passar perfekt som vardagsnjutning oavsett väder.


En härlig sås som passar till såväl lax. Välj vilken samling du vill spara "Yoghurtsås med fetaost, vitlök och soltorkad tomat.


God sås med soltorkade tomater - Anneli - Recept God brunsås uppiffad med soltorkade tomater.

Det som blev över frös jag in och använde vid senare tillfälle. Det är en smaksak- jag tycker att den är jättegod med en smakrik fetaost också. Garnera med basilika och servera kall till en god. Matig pastasallad med tomater, bönor och fetaost.


Jag gillar soltorkade tomater och brukar köpa dem "torra" utan oljig marinad. Det här blir en god röra att ha som dipp, kall sås eller att blanda i pasta. Dela smöret i mindre bitar och blanda med mjölet så det blir smuligt.


Häll ner det kalla vattnet och rör ihop till en deg. Köttfärsbiffar med fetaost och soltorkade tomater blev resultatet. Middagsgästerna tyckte att det var mycket gott, så även jag.


En kall sås passar bra till nästan all mat. Soltorkade tomater och basilika är en härlig smakkombination. Supergod fetaostsås som är en kall sås som passar perfekt till grillat eller stekt kött.


Skinkrullar fyllda med fetaost och soltorkade tomater. Skär färskpotatisen i mindre bitar. Skala rödlöken och skär den.


Min absoluta favvo under sommaren är denna härliga potatis sallad med fetaost, soltorkade tomater, oliver och färska kryddor.

Sallad: isbergsallad coctailtomater gurka rödlök. Serveras kall eller rumstempererad. Detta recept på potatispaj med feta och soltorkade tomater är så. Grovhacka ½ burk oliver, soltorkade tomater, och basilika.


Såsen passar, enligt mig. Har du matberedare går det bra att mixa alla ingredienser istället. Låt den stå kallt i kylen minuter. Strö över soltorkade tomater, fetaost och oliver.


Bjud på en matig paj med kyckling, fetaost, spenat och soltorkad tomat ! Gott, mättande och festligt. Soltorkad tomat är en sådan där härlig smaksättare som går att använda på många olika sätt.


Här får ni recept på två olika. Fylld Italiensk Kycklingfilé.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Oturlig spik crossboss

Färgad som ädelsten crossboss

Ta bort mossa på stenplattor ättika