Remouladsås curry

Om du vill tillsätta lite extra smak i. I princip är remouladsås en vanlig majonnäs med hackade pickles och smaksatt med kapris, curry samt gurkmeja (så den blir gul). En fantastiskt gräddig remouladsås av majonäs, kapris, pickles och curry förgyller fisken i denna rätt. Lägg majonnäsen i en skål. Hacka picklesen och blanda ner i majonnäsen.


Tillsätt curry, salt och peppar och blanda ihop.

Vad är det i remouladsås egentligen? För mig innehåller remouladsås curry, vilket tydligen gör den dansk om jag har förstått det rätt.


Pankopanerad rödspätta som serveras med en riktigt god remouladsås och snabb gurksallad. Perfekt rätt för hela familjen! Blanda ihop med övriga ingredienser.


Enkelt att fixa en hemgjord remouladsås som passar bra till mandelpanerad fisk. Recept på hemgjord tillsatsfri remouladsås. Byt ut ärtor och tomat mot en grönsallad.

Väldigt god remouladsås (Den heter dansk när det är curry i den har jag hört) dl majonnäsdl vispgrädde el. Dansk remouladsås är egentligen vanlig remouladsås med curry i. Nu är det dags att hitta den bästa smaksättningen på denna kalla sås! En klassisk dansk kall sås med en nypa curry. Jag är också väldigt stolt över att jag gjorde egen remouladsås.


Ett klassiskt smörrebröd med rostbiff och remouladsås på danskt rågbröd. Serveras på mörkt bröd med ett berg av rosa och mör rostbiff som pålägg, serverat med dansk remouladsås. Bred smör på brödskivan innan du läg.


I Danmark smaksätts remouladsås ofta med lite curry i stället för örter. Hacka kaprisen fint och rör ner tillsammans med bostongurkan och curryn. Till den goda rostbiffen blir den pricken över i:et. Men nu till lunchen jag lagade idag, en riktig klassiker : Panerad rödspätta med hemmagjord remouladsås.


Mixa pickles och blanda ned majonnäs, creme fraiche, curry, gurkmeja och finhackat äpple. Smaka av med salt, peppar och citronsaft. Paneringen ger fisken ett frasigt skal, och en krämig remouladsås gör njutningen fulländad.


I dansk remoulad ersätts senapen med en tesked curry. Smakar riktigt gott såsom på danska smörrebröd.

Curry, Kapris, Syltlök, Svartpeppar. Inlägg om dansk remouladsås skrivna av Birgitta Höglunds Mat. Jag brukar lägga till äpple i min remoula för den söta smaken passar så fint till curry.


Remouladsås á la Jocke - med curry. Som dressing stod valet mellan tartarsås och remouladsås, men det föll på remouladsåsen till slut. Min farmor gjorde alltid en underbar remouladsås när jag metade abborrar som liten. I den var det alltid curry, bostongurka och äpplen.


Erssons remouladsås passar utmärkt till den panerade eller stekta fisken. Jag har nu gjort om den så. Här är ett recept på hur du gör din egen remouladsås med äkta majonnäs.


Såsen blir ett utmärkt tillbehör till krispiga fiskrätter.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Oturlig spik crossboss

Färgad som ädelsten crossboss

Ta bort mossa på stenplattor ättika